Dag 5: Scheffau in de sneeuw

Met dank aan onze trouwste en opmerkzaamste lezer sinds jaren, de genaamde J.L. uit H., even beginnen met een rechtzetting: Scheffau wordt inderdaad met “sch” geschreven. Bij deze: hartelijk dank! 😉

Vandaag kregen we dus het verwachtte slechte weer. Vooral op lage hoogte kregen we veel regen, maar gelukkig was dat op grote hoogte sneeuwval. Morgen mogen we hopelijk skiën in verse sneeuw met zonnig weer!

Zoals steeds vertrokken we na het ontbijt naar Scheffau, om daar met de eitjeslift naar boven te gaan. Na het indelen van de groepen trok elke groep leerlingen de bergen in. In de dikke mist moesten we dicht bij elkaar blijven om elkaar te blijven zien. Gelukkig hielpen de fluo hesjes!

Een week sporten vraagt veel van de kinderen, en hutten zijn een wezenlijk onderdeel van Oostenrijk, dus ook dat hebben we de leerlingen laten ervaren. “Heiße Schokolade mit Sahne” voor wie dat wou, een frisdrankje voor de anderen, in het prachtig kader van een hut langs de piste.

’s Middags kwamen we samen in de hut waar we elke middag al gegeten hebben sinds we naar Scheffau komen. We kregen lekkere frietjes!

Daarna zijn er een aantal leerlingen naar beneden geskiëd, anderen namen de lift. Maar allemaal samen gingen de leerlingen naar het zwembad voor twee uur waterpret. Dan was het hoog tijd om de rammelende maag te vullen met noedelsoep, gestoomde groentjes, rijst, kalkoen en een lekker sausje.

We besloten de avond met nog een rondje Bingo!

Het was ongeveer 21u00 wanneer iedereen z’n bedje opzocht. Hier en daar dienden enkele kleine kwaaltjes opgelost te worden: een blauwe plek, een pijnlijk gewricht of een overspannen spier die wat aandacht nodig had…

15 reacties

1. Lesley Smolders

Dorien. We zien dat je je hard amuseert. Geniet morgen nog van de laatste dag skiën voor je terug naar huis komt. Geniet er extra hard van.
    Groetjes mama en Stof

2. Karen Gysegom

Wat fijn om je glimlach te zien lieve Fien! Geniet van de laatste skidag! Ik kijk al uit naar de verhalen en een dikke knuffel 😊! Veel skiplezier morgen voor iedereen en geniet ervan allemaal!

3. Je doet het heel goed jens. fijn om te zien. geniet morgen nog van je laatste dagje je gaat kunnen vertellen als je thuiskomt. vele groetjes mama papa chelsy jelle. geniet er allemaal nog van.

4. Ilse Vandepoel

Leuk om al die blije gezichtjes te zien, jullie genieten er duidelijk van. Veel plezier nog morgen op jullie laatste skidag! ⛷️👌⛷️

5. Gon oma camil

Knappe prestaities, goed bezig allemaal.

6. Gon oma camil

Knappe prestatie, goed bezig allemaal.

7. Wat een leuk filmpje en foto’s seg, top hoe je de berg al afkomt, lieve aisha. Amuzeer jullie allemaal morgen en geniet nog van dat laatste dagje. Ben super benieuwd om al je verhalen te horen lieve schat. Tot vrijdag ❤️

8. Wouw aisha je doet het super goed ik ben echt heel trots op u doe zo verder lieverd ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

9. Wauw Camil, dat skiën lukt goed en in de berghut was het ook plezant precies! Geniet van je laatste dagje ski en tot snel.

10. Peter Van Stappen

Daan
    Geniet morgen van je laatste ski dag en ik kijk er naar uit om vrijdag al jouw avontuur verhalen te horen.
    Ik zie jou graag mijn vriend.

11. Ine Van heuverbeke

Hey Daan, geniet nog ten volle van uw laatste dag! Haal er alles uit! Ondertussen kijk ik er naar uit om u morgen weer te zien en een dikke knuffel te kunnen geven! 😘

12. go go Juliette je kunt het

13. Robin Robberechts

Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt daar lieve Fien.
    Morgen al weer terug naar huis. Ik kijk al uit naar wat je allemaal te vertellen zal hebben 😅.

14. Hoi Dorien, aan je gezichtje te zien vindt je het daar tof. Wat kan jij al goed skiën. Nog heel veel fun de allerlaatste dag in de sneeuw.🥰
    Dikke knuffel. Groetjes van tante Ilse, Kris en Michiel