Dag 4: Sheffau in de mist

Vandaag was de zon verwikkeld in een hevig gevecht met de wolken. Een dikke mist hing over de bergen, op de ene plaats al wat lager dan op de andere. Misschien dat er daarom vandaag wat minder foto’s en geen filmpjes zijn. Of misschien ook omdat we weer in verschillende groepen verschillende trajecten hebben afgelegd. Maar laat ons beginnen bij het begin.

Na het ontbijt zijn we – net zoals gisteren en wellicht net als morgen – naar Sheffau gereden, hebben we de eitjeslift naar boven genomen en zijn we in onze verschillende groepen begonnen aan een dagje skiën, al dan niet in de mist. Elke leerling oefent op het niveau dat best voor hem of haar past en er wordt elke halve dag geschoven tussen de verschillende groepen.

’s Middags zijn we in onze vertrouwde hut “kaiserschmarrn” gaan eten. Een erg lekker gerecht van Oostenrijk dat erg veel weg heeft van pannenkoeken. Je krijgt er dan wel een potje appelmoes bij.

Met een volle maag zijn de verschillende groepen weer de bergen in getrokken tot een uur of 16. Dan verzamelen alle groepen in het “bottenkot”. Dat is een plaats, boven op de berg, waar we onze ski’s en botten achterlaten. De botten worden op een toestel gestoken dat ervoor zorgt dat ze morgen mooi droog zijn. Het is ook de plaats waar de verschillende groepen elkaar terug zien en straffe verhalen uitwisselen over welke pistes ze wel gedaan hebben!

Toen we weer in het pension waren hebben de leerlingen zich opgefrist en om 18u zijn we aan tafel gegaan. Overheerlijke spaghetti en cake als dessert. Daarna was het filmavond! En op het moment van dit schrijven (21u00) vertrekt iedereen naar dromenland.

Morgen geven ze erg slecht weer. We zullen ons programma flexibel moeten aanpassen… Maar dat is voor morgen.

10 reacties

1. Goed bezig Angelo. Je leert snel! Kan ni wachten tot je terug bent!🥰

• Vanbever Viviane

Hey Xander,mooie foto’s hebben we al gezien , je doet het daar heel goed op de sneeuwlatten ,doe nog maar goed je best.Dikke knuffels van Mamie en Papie ❤️

2. Ine Van heuverbeke

Zo spijtig van het weer, maar het zal de pret daar ongetwijfeld niet bederven. Alleen maar stralende gezichten op de foto’s! Zo fijn om dit telkens te kunnen volgen.

3. Wauw vince super flink

4. Lesley Smolders

Zo spijtig dat het weer niet meezit. Hopelijk hebben jullie nog 2 betere en leuke dagen voor jullie terug huiswaarts keren. Veel plezier Dorien!!! Mama en Stof denken aan je. Dikke kus

5. Aisha mama mist jou enorm ik
    Ben zo blij da je zoveel plezier hebt super trots op u kusjes mama Axelle en Marie Lou

6. Nancy van wellen

Je doet het goed ylana ik ben fier op jou xxxx

7. goeiemorgen schatjes van patatjes, maak er allemaal een spetterende dag van !!

8. Peter Van Stappen

Hey Daan,
    Zo fijn je te zien skiën wat ben ik fier op jou
    Leer jij mij wel wat jij allemaal bijgeleerd hebt?

9. Hey Xander. Het is precies leuk op de sneeuwlatten. Ik wens je nog veel plezier in Oostenrijk. Dikke knuffel van Mutti❤️😍👍