Dag 1: skibotten huren en eerste stapjes

Vandaag was een stralende dag. De zon is prominent aanwezig, en helaas kan de sneeuw daar niet goed mee om. Je kan op een aantal vergezichten de pistes in de verte zien als witte strepen in een bruin-groen landschap. Sommige pistes die lager liggen zijn gesloten, omdat er te weinig sneeuw op ligt.

We zijn de dag begonnen met een stevig ontbijt om daarna met de bus naar Hopfgarten te rijden en skibotten, skihelm en skilatten te gaan huren. Meteen daarna zijn we naar een beginnerspiste gegaan en kregen we onze eerste les van meester Bekke: ploegen, pizzapunten, remmen, duwen op je benen, hielen openduwen, … allemaal synoniemen om te leren remmen en draaien in de sneeuw.

’s Middags reden we terug naar het pension om te genieten van “gulaschsuppe” met een broodje. Daarna kregen de kinderen even vrije tijd: buiten spelen in het geweldige zonnetje of even rusten. Daarna zijn we terug gekeerd naar die beginnerspisten om onze rem- en draaitechnieken nog even te verfijnen. Gelukkig mochten we toen wel op de lift en moesten we niet meer naar boven stappen! Even opmerken dat dit een groep leerlingen is met erg veel talent! Volgens de vrouw die aan de lift stond, waren wij helemaal geen “Anfänger”!! Er werd op de eerste dag al gesprongen over mini-schansjes, bochten maken rond stokken was geen probleem en er waren er een aantal die zelfs van een steilere piste afgeskied zijn!

Na het skiën kregen we een rondleiding door Hopfgarten door juf Begga, die precies alles weet van de gewoonten in deze “Marktgemeinde” (iets tussen dorp en stad). Vooral de prachtige kerk kreeg veel aandacht!

Op het moment van dit schrijven (18u05) is er een deel van de kinderen aan het douchen en een deel z’n dagboek aan het invullen. Vanavond, na het avondeten, staat er nog een kwis op het programma!

Geniet alvast van een stevige portie foto’s. 322 op dit moment…

16 reacties

1. Lesley Smolders

Wow ziet er kei leuk uit en met al die korte mouwen lijkt het daar wel warm. Hopelijk is er nog wat sneeuw op komst om de pret nog groter te maken. Leuk dat ze zich allemaal hard amuseren. Veel plezier nog de komende dagen!

2. Karen Gysegom

Wauw, prachtige foto’s en zo mooi daar! Om jaloers op te zijn! Wat staan jullie al stevig op de latten! 👍 Top!

3. Rebecca snyers.

Allemaal zo mooi en leuk 😊

4. Ine Van heuverbeke

Wauw seg! Wat een toppers allemaal! 🤩

5. Cindyheymbeeck

Hoe leuk daar hele mooie foto’s fijn te zien dat ze plezier hebben.

6. Heel mooie foto´s! Ze hebben het precies allemaal naar hun zin. veel plezier de komende dagen!

7. Wauw wat een bende durvers !
    Super doe zo voort …geweldige reis met enkel blije gezichtjes

8. Wauw ziet er zo leuk uit allemaal heel geconcentreerd
    Mooie foto zeer fijn om dit te zien😍

9. Goed dorientje zie je da je dat kunt papa en Kelly en u zusje zijn fier op u amuseer u

10. Wauw!! Knap seg!! Hoe snel leren jullie!? 👍👏👏

11. Hoe leuk was dat zeg die eerste dag. Allemaal blije gezichten. Groetjes en nog veel plezier.

12. Allemaal blije gezichten. Hoe leuk is het daar. Geniet maar van de leuke vakantie. Hopelijk genoeg sneeuw om te kunnen skieen.
    Ik kijk al uit naar de volgende foto’s

13. Wauw, Xander! Je bent er vlotjes mee weg! Goed zo! Like a real pro!

14. Gon pittevils

Geweldig

15. Mama en papa van Camil

Camil: ik zie je vaak lachen, dat is leuk om te zien! En je kan al pizzapunten! Goed bezig. We kijken al uit naar de volgende foto’s. Mama, papa, Rosa