Dag 2: Westendorf

Vandaag trokken we, na het ontbijt, naar Westendorf. Daar hadden we nog een paar goede pistjes gevonden, waar we onze techniek konden verfijnen en onze grenzen verleggen. De pistjes lagen vlak naast elkaar, dus we verloren elkaar niet uit het oog.

Na een korte opwarming op de ene piste werden de kinderen opgedeeld in verschillende groepen en werd er verder geoefend in kleinere groepen. We probeerden af en toe eens een moeilijker stuk van de piste, wat stijler, wat smaller, wat sneller…

’s Middags hebben we gegeten in een hut die mooi tussen de twee pistes lag. Lekkere frietjes en voor de vrijwilligers een kennismaking met “Schiwasser”. En na de rust knalden we lustig verder de beide pistes af. Allemaal een goede voorbereiding voor morgen, wanneer we naar boven gaan met de eitjes.

Op dit moment (17u25) zijn de kinderen zich aan het opfrissen, wordt het dagboek ingevuld of wordt er een beetje gerust. Straks staat nog knutselen en frutselen op het programma. Maar eerst, binnen een dik half uur, de innerlijke mens wat aansterken. Dat zal deugd doen na zo’n dag inspanning in open lucht. Het was trouwens bewolkt vandaag, maar wel aangenaam van temperatuur.

Straks volgen de foto’s! Maar hier alvast een kort filmpje van gisteren:

Update om 20u35: Het vrij spel loopt stilaan op zijn einde, enkele kinderen zijn al slapen en de rest volgt snel. Tijd om nog enkele foto’s online te gooien.

17 reacties

1. Ze leren snel

2. Nathalie Van Camp

Mmm… skiwasser. Eens de kinderen dat gedronken hebben, willen ze niks anders meer 😉
    Viel Spaß beim Skifahren ⛷🎿

3. Karen Gysegom

Leuk filmpje! Amai Fien, goed bezig 😀! Goede leerlingen allemaal! Toppers! 👍

4. heel leuk om te zien hoe ze zich amuseren

5. Amai, jong geleerd is oud gedaan. Die gasten zijn er allemaal vlug mee weg. En het weer is ook schitterend. Doe zo verder. Tegen het einde van de week zijn het allemaal profs in het skiën. Dikke duim aan iedereen.

• Cindyheymbeeck

Leuk filmpje. Fijn om te zien heel goed allemaal. Een dikke pluim voor iedereen ook de juffen en meesters. Jens goed gedaan jongen.

6. Karlien en Liesbet

We volgen al jullie avonturen op de voet en zijn superfier op wat jullie al allemaal kunnen!
    Morgen is het weer les voor alle andere leerlingen dus geniet ginder maar van de sneeuw, het mooie weer en elkaar!

7. Amai, na 1 dag skiën! Goede leermeesters 😉
    Spannend morgen samen naar boven. Het zonnetje zal er zijn. Genieten!

8. Goed zo kyan wij zijn hier fier thuis 😍 maar alle kids die doen het precies uitstekend!

9. Lesley Smolders

Wat ziet dat er toch allemaal leuk uit. Ze amuseren zich daar precies heel goed. Leuk dat alles zo vlug en goed lukt. Een ervaring om nooit te vergeten. Op naar de volgende dag

10. Koekoek!!! Allemaal heel veel groetjes ginder van juf Ingrid!!
    Goe bezig allemaal! Nu al fier op alle grenzen die jullie weeral aan het verleggen zijn!
    Succes is hoppen van de ene faalervaring naar de andere zonder je enthousiasme te verliezen!! Blijven doorzetten en dan genieten van alles wat je geleerd hebt!!
    GOGOGO!!

11. Bompie Luc Smolders

Goede vakantie Dorien. Geniet ervan van je ski ervaring
    Groetjes Bakker Bompie

12. Vanbever Viviane

Hey Xander,je doet dat precies goed in de sneeuw,geniet maar goed van je nieuwe ervaringen. Dikke knuffels van Mamie en Papie

13. Dat gaat daar precies heel vlot eh Siemen! Je kunt dat al goed.Een fijne vakantie, omi en opa

14. Knap! ❤️🥰 fiere mama hier!!